(1)
Зміни у процедурі видачі ключів ЕЦП

Зміни у процедурі видачі ключів ЕЦП

8 Листопада 2018

Зміни у процедурі видачі ключів ЕЦП

7 листопада 2018 набрав чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 р. №2155-VIII (далі – Закон №2155).

Законом врегульовуються відносини у сферах надання електронних довірчих послуг та електронної ідентифікації. Тож, одним з найважливіших положень Закону № 2155 є взаємне визнання українських та іноземних сертифікатів відкритих ключів та електронних підписів.

Як і раніше, отримати новий електронний підпис (ЕП) можна в крамницях електронних послуг «Твій час» по всій Україні.

Але зверніть увагу на нові нормативні вимоги –  необхідна особиста присутність всіх підписантів, на яких оформлюватиметься кваліфікований електронний підпис.
Пунктом 2 статті 22 Закону №2155 встановлено, що ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності за паспортом громадянина України, або за іншим документом, що посвідчує особу.

Довіреність можна використати для отримання власного сертифіката співробітником юридичної або фізичної особи-підприємця. Довіреність буде свідчити про право представляти інтереси юр.особи чи ФОП. Тобто за довіреністю представник НЕ МОЖЕ отримати кваліфіковані сертифікати відкритих ключів на інших підписувачів, а може тільки представляти інтереси заявника для отримання власного сертифіката.

Проте, якщо у підписанта наразі є ЕЦП і строк його дії ще триває, то такий електронний цифровий підпис можна використовувати до кінця його дії. Ближче до закінчення можна скористатися послугою автопродовження в програмі M.E.Doc та веб-сервісі СОТА без відвідування крамниць електронних послуг «Твій час» у три простих кроки:

  1. Сплатіть рахунок.
  2. Відправте заявку, підписуючи її своїм ще діючим електронним підписом.
  3. Отримайте сертифікат в програмі M.E.Doc або у веб-сервісі СОТА.

Автоматичне продовження дії сертифікатів можливе за умови, якщо не відбулося змін у даних, внесених у сертифікат та зберігся секретний ключ до сертифіката (формат файлу *.ZS2) та пароль до нього.

Також оформлення електронного підпису як вперше, так і для продовження дії ЕП можливе без відвідування крамниці «Твій час». Достатньо замовити виїзд спеціаліста до офісу по Києву. Спеціаліст допоможе в генерації ключів, проконтролює правильність оформлення необхідного пакета документів та забезпечить отримання кваліфікованого електронного підпису кожним співробітником.

При виникненні будь-яких питань – звертайтесь за телефонами вище, або лишайте заявку на зворотній дзвінок!